Polecenia serialowe - Odkrycia izolacji

Ostatnio miałam bardzo dużo czasu w związku z czym przeznaczyłam go w głównej mierze na seriale. Zaczęło się oczywiście od powtórki moich ulubieńców czyli Skazanego na Śmierć ( swoją drogą oglądałam go już na pewno dwadzieścia razy) oraz Pamiętników Wampirów. Znalazłam jednak  trochę czasu na nowości.



Netflix

Przyznaję że to moja ulubiona platforma streamingowa, regularnie od kilku lat wykupuję dostęp za wyjątkiem kilku miesięcy. Nie było wtedy seriali dla mnie, a ja miałam też dość ograniczony czas.  Po za tymi małymi przypadkami, Netflix jest w moim życiu już właściwie na stałe. Uwielbiam oglądać filmy i seriale, jednak to zdecydowanie seriale są dla mnie najważniejsze i to je częściej oglądam. Mam swoich ulubieńców, oprócz Skazanego na Śmierć czy Pamiętników Wampirów, uwielbiam też Breaking Bed, Zadzwoń do Saula, czy Grace i Frankie. Ale to na pewno nie wszystko. Bardzo lubię też seriale po za Netflixem, kiedy byłam dzieckiem uwielbiałam 13 posterunek, Kryminalnych, Twarzą w Twarz, Odwróconych czy 39 i pół. Ale dziś nie czas na ulubieńców a na nowości.

Unortodox

To zdecydowanie jeden z pierwszych izolacyjnych seriali, przy najmniej u mnie. Serial wciągnął mnie właściwie od pierwszego odcinka, choć ma ich bardzo nie wiele. Jest to mini serial z zaledwie czterema odcinkami które tak szybko zlatują...

Główną bohaterką jest młoda dziewczyna o imieniu Esty, która postanawia uciec z ultraortodoksyjnej społeczności żydowskiej. Przenosi się w tym celu do Berlina gdzie zmierza się z zupełnie nową codziennością. Nie może jednak do końca uciec od przeszłości.

Bardzo dużo mi ten serial pokazał, nie spodziewałam się wręcz że tak wczuje się w tą historię, byłam zaskoczona tym jak to wszystko wygląda.




Into the night

Kierunek noc, to serial napisany na postawie polskiej powieści Pana Jacka Dukaja "Starość aksolotla". Co ciekawsze producentem wykonawczym jest Tomasz Bagiński który pomagał także w realizacji "Wiedźmina". Jest to belgijski serial którego akcja toczy się głównie w Brukseli, ale mimo to możemy zobaczyć tam znajomą twarz. 

Serial zaczyna się od porwania nocnego samolotu, po chwili okazuję się że to słońce jest ich największym wrogiem i muszą przed nim uciec w mrok.


Jest to zdecydowanie mój ulubiony serial na tej liście i zachęcił mnie do książki. Trzyma w napięciu aż do ostatniego odcinka. Na sezon składa się sześć bardzo krótkich odcinków.


Kalifat

Kalifat to ośmioodcinkowy serial na który składają się historie różnych kobiet, których losy się ze sobą łączą. Planowany jest atak ISIS na Szwecję i tylko razem mogą ich powstrzymać. Serial wzruszający, trzymający w napięciu. Smutny, daje do myślenia. Zdecydowanie dla osób które lubią takie klimaty. Po zwiastun możecie zajrzeć tutaj.


Znaki

Znaki to polski serial, który ma już dwa sezony. Nie dawno pojawił się na Netflixie pierwszy sezon i przepadłam. Lubię seriale kryminalne z polską obsadą.  Serial Znaki jest mroczny, w bardzo fajnym stylu z dobrą obsadą.  Akcja serialu toczy się w województwie dolnośląskim w Górach Sowich. Ginie dziewczyna a wiosce właśnie pojawia się nowy komendant któremu z trudnem przychodzi odnalezienie się w nowej wiejskiej rzeczywistości.




Co teraz ?

Skończyłam kilka dni temu Już nie żyjesz, ale myślę że każdy już gdzieś tam to widział. Trochę zapomniałam już z pierwszego sezonu, ale drugi był naprawdę przyjemny, śmieszny a przede wszystkim rozbawił mnie momentami do łez. Dziś zaczęłam Zakładnika, serial francuski, ale na razie nic więcej nie mogę powiedzieć :) Możliwe że uda mi się go dziś skończyć.


8 komentarzy:

  1. Oglądałam INTO THE NIGHT i JUŻ NIE ŻYJESZ, ale tylko sezon pierwszy. Aktualnie nadrabiam Rake (wersję australijska) polecam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Same ciekawe propozycje! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Kierunek noc jest super serialem! Już nie mogę się doczekać kolejnego sezonu! Oglądało się go bardzo dobrze, cały czas trzymał w napięciu, ale jednocześnie był jakiś taki prawdziwy. W dobie pandemii stał się naprawdę bardzo realny. Może globalny problem był zupełnie inny, ale myślę, że człowiek bardziej utożsamia się z nim teraz, niż robiłby to jeszcze rok temu. Wtedy byłby dla nas zupełną fikcją, a teraz...

    OdpowiedzUsuń
  4. Znaki to zdecydowanie mój faworyt. Fajna obsada, ciekawe wątki. Nie można oderwać się od oglądania :-) ja też ten serial odkryłam dopiero na kwarantannie. Wcześniej rzadko coś oglądałam, a telewizor był u mnie tylko zakurzonym meblem. Teraz nadrabiam zaległości. Może to nie do końca dobre, ale warto czasem dać sobie czas na relaks :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oglądałam jedynie" Kierunek noc" i bardzo mi się spodobał.

    OdpowiedzUsuń
  6. Podoba mi się ten post, ważne informacje zawsze się przydadzą, polecę znajomemu żeby też przeczytał.

    OdpowiedzUsuń

Każda opinia, komentarz czy rada jest dla mnie bardzo wartościowa. Serdecznie dziękuje za każde słowa !
Zapraszam także do obserwacji :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Z życia włosomaniaczki , Blogger